domingo, 8 de febrero de 2009

Composició IV

1.IDENTIFICACIÓ

1.1.Nom de l'obra: Composició IV (La Batalla).

1.2.Autor o escola: Kandinsky, Wasily

1.3.Datació: 1911

1.4.Estil, període al qual pertany: art abstracte

1.5.Ubicació (original i actual): Kunstammlung Nordrhein-Westfalen, a Düsseldorf.

1.6.Ressenya breu:

1.6.1.Tècnica: oli

1.6.2.Suport: tela

1.6.3.Contingut: paisatge, retrat, pintura religiosa, natura morta, narratiu, històric, de gènere quotidià, informal,...

1.6.4.Abstracta

1.6.5.Mesures: 1’59x2’5 m.

1.7.Estat de conservació: bon estat de conservació.

2. COMENTARI FORMAL

2.1. Es important el dibuix? No. Les formes tendeixen a diluir-se entre colors contrastats. Podem observar línies rectes, diagonals i corbes.

2.2. Composició: hi ha dues línies rectes que divideixen la composició.

asimètrica

tancada(tots els elements s'adrecen al centre teòric)

plans de la pintura: podem observar diferents formes superposades.

no unitària: hi ha elements que es poden individualitzar.

línies principals de l'obra: diagonal

volum: plana.

2.3. Perspectiva:

plana (pla únic).

2.4. Color: es percep en relació amb els altres.

Colors càlids: gamma de rojos, grocs i verds

Colors freds: blaus grisos i violetes

Colors primaris: groc, vermell i blau.(expandeixen la llum)

Colors secundaris: taronja, verd i violeta.(absorbeixen la llum)

Colors complementaris:

taronja -blau.

lila- groc. màxim contrast i equilibri

verd -vermell.

Colors simbòlics

2.5. Llum: la llum procedeix dels mateixos colors.

2.6. Ritme: repòs (dinàmic)

2.7. DESCRIPCIÓ DE L'OBRA:

Un conjunt de línies i colors en el qual es pot identificar una mica de figuració. Es pot veure l’arc de Sant Martí, i dos “guerrers” al davant de la muntanya blava.

2.8.Característiques de l'estil. Influències i relacions: prescindeix d’objectes i formes que es poden reconèixer amb facilitat, combina línies i colors en un sentit purament plàstic. Predomina el color com a mitjà expressiu sense renunciar a algunes formes significatives. Influït pels fauvistes i per Gauguin i Van Gogh, també pels vitralls de les esglésies i per l’art rus.

Influirà en tota la resta de moviments abstractes.


3. COMENTARI DEL CONTINGUT:

3.1.Contingut i significació:

Tema: el títol de composició fa referència a obres que elabora lentament i que estan relacionades amb composicions musicals. El títol de batalla es considera una lluita entre elements pictòrics que s’enfronten (color groc contra blau, línia recta contra corba).

3.2.Funció: decorativa, expressiva del món individual de l' artista.

3.3.Aportacions, innovacions: art abstracte, grans taques de colors combinades de forma harmònica. Relació entre pintura i música

3.4..Context històric: l’any 1917 hi ha la Revolució Russa i Kandinsky marxa a Alemanya. Bauhaus és una escola de disseny alemanya molt revolucionària, on ell serà professor a l’any 1921. Al 1933 va ser tancada pels nazis ja que deien que era un art pervertit.

3.5..Història de l'obra: forma part de tota una col·lecció d’obres que titula composicions que van vinculades a composicions musicals.

No hay comentarios: