1.IDENTIFICACIÓ
1.2.Autor o escola: Kandinsky, Wasily
1.3.Datació: 1911
1.4.Estil, període al qual pertany: art abstracte
1.5.Ubicació (original i actual): Kunstammlung Nordrhein-Westfalen, a Düsseldorf.
1.6.Ressenya breu:
1.6.1.Tècnica: oli
1.6.2.Suport: tela
1.6.3.Contingut: paisatge, retrat, pintura religiosa, natura morta, narratiu, històric, de gènere quotidià, informal,...
1.6.4.Abstracta
1.6.5.Mesures: 1’59x2’5 m.
1.7.Estat de conservació: bon estat de conservació.
2. COMENTARI FORMAL
2.1. Es important el dibuix? No. Les formes tendeixen a diluir-se entre colors contrastats. Podem observar línies rectes, diagonals i corbes.
2.2. Composició: hi ha dues línies rectes que divideixen la composició.
asimètrica
tancada(tots els elements s'adrecen al centre teòric)
plans de la pintura: podem observar diferents formes superposades.
no unitària: hi ha elements que es poden individualitzar.
línies principals de l'obra: diagonal
volum: plana.
2.3. Perspectiva:
plana (pla únic).
2.4. Color: es percep en relació amb els altres.
Colors càlids: gamma de rojos, grocs i verds
Colors freds: blaus grisos i violetes
Colors primaris: groc, vermell i blau.(expandeixen la llum)
Colors secundaris: taronja, verd i violeta.(absorbeixen la llum)
Colors complementaris:
taronja -blau.
lila- groc. màxim contrast i equilibri
verd -vermell.
Colors simbòlics
2.5. Llum: la llum procedeix dels mateixos colors.
2.6. Ritme: repòs (dinàmic)
2.7. DESCRIPCIÓ DE L'OBRA:
Un conjunt de línies i colors en el qual es pot identificar una mica de figuració. Es pot veure l’arc de Sant Martí, i dos “guerrers” al davant de la muntanya blava.
2.8.Característiques de l'estil. Influències i relacions: prescindeix d’objectes i formes que es poden reconèixer amb facilitat, combina línies i colors en un sentit purament plàstic. Predomina el color com a mitjà expressiu sense renunciar a algunes formes significatives. Influït pels fauvistes i per Gauguin i Van Gogh, també pels vitralls de les esglésies i per l’art rus.
Influirà en tota la resta de moviments abstractes.
3.1.Contingut i significació:
Tema: el títol de composició fa referència a obres que elabora lentament i que estan relacionades amb composicions musicals. El títol de batalla es considera una lluita entre elements pictòrics que s’enfronten (color groc contra blau, línia recta contra corba).
3.2.Funció: decorativa, expressiva del món individual de l' artista.
3.3.Aportacions, innovacions: art abstracte, grans taques de colors combinades de forma harmònica. Relació entre pintura i música
3.4..Context històric: l’any 1917 hi ha la Revolució Russa i Kandinsky marxa a Alemanya. Bauhaus és una escola de disseny alemanya molt revolucionària, on ell serà professor a l’any 1921. Al 1933 va ser tancada pels nazis ja que deien que era un art pervertit.
3.5..Història de l'obra: forma part de tota una col·lecció d’obres que titula composicions que van vinculades a composicions musicals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario