1.IDENTIFICACIÓ
1.1.Nom de l'obra: El Desconsol
1.2.Autor o escola:Llimona
Les seves primeres obres van ser acadèmiques, però a partir d'una estada a París, influenciat per Auguste Rodin, el seu estil va derivar cap al modernisme.
Va fer un treball extensíssim, realitzant exposicions a Catalunya, Madrid, París, Brussel·les i Buenos Aires.
Va esculpir obra funerària per a panteons de diversos cementiris.
Va fundar amb el seu germà el pintor Joan Llimona i Bruguera, el Cercle Artístic de Sant Lluc l'any 1892.
1.3.Datació:1907 (1917 la replica al parc de la ciutadella)
1.4.Període al qual pertany: modernisme i simbolisme
1.5.Ubicació: Museu d’Art modern de Barcelona
1.6.Ressenya breu:
1.6.1.Tècnica: talla
1.6.2.Material: marbre
1.6.3.Formes:
volum rodó: exempta
1.6.4.Tipologia: sedent
1.6.5.Cromatisme: monocroma
1.6.6.Textures: non finito
1.7.Estat de conservació: bo
2. COMENTARI FORMAL
2.1.Composició:
Esglaonada i triangular
Proporcionada, cames i braços fan un moviment invers.
Simetria del cos humà.
Tota la posició del cos genera un joc de llums i ombres
2.2.Ritme:
repòs estàtic
2.3.Espai: Forma part del paisatge urbà, Parc de la Ciutadella, davant el Parlament de Catalunya
2.4.Volum: tancat
2.5.Temps: voluntat d'eternitat.
2.7. Característiques de l'estil, influències i relacions.
Molta expressivitat, és una temàtica que reflecteix els sentiments i combina les textures del non finito del suport amb el llis del cos. Els cabells d’aigua son una influencia de les noves formes estètiques procedents de París en les quals es valorava molt especialment.
DESCRIPCIÓ DE L'OBRA
Noia jove en una postura d’abatiment màxim. Gran gestualitat per part del cos i no del rostre perquè aquest està amagat entre els braços.
Reflecteix un gran dolor i pessimisme en una escultura senzilla.
Cal destacar el nus de la noia,amb aquest Llimona no busca la sensualitat sinó la puresa del cos jove i gran serenor. Són nus místics i cristians.
Es diu que la noia encarna la fugitiva joventut femenina.
COMENTARI DEL CONTINGUT:
3.1.Contingut i significació:
Fa referència a la mort o la fugacitat de la joventut
3.2.Funció: decorativa
3.4.Aportacions: símbol de la tristesa
3.5.Context històric, relació amb la cultura de l’època
Protestes dels obrers
Sindicats
Burgesia
3.6.Història de l'obra comentada.
La primera versió té el seu origen en un grup escultòric destinat a un panteó. El panteó de la família Vilanova. L’any 1907 va obtenir el premi d’honor a l’exposició de universal de belles arts.
No hay comentarios:
Publicar un comentario