1.IDENTIFICACIÓ
1.1.Nom de l'obra: Tres nus al bosc
1.2.Autor o escola:Sunyer
Es va formar a l’escola de Belles Arts de BCN.
Màxim representant del noucentisme, va desenvolupar temes mediterranis amb un primitivisme idealitzador; tenia gran admiració a les qualitats plàstiques del cos femení.
Els temes de les seves obres es vinculen a la terra catalana i expressen els forts lligams de l’autor amb Catalunya.
1914 l’arrelament a la seva terra es va fer més fort la qual cosa va comportar que les cares dels seus quadres presentin fesomies més autòctones.
1.3.Datació:1913-1915
1.4.Estil, període al qual pertany:noucentisme
1.5.Ubicació : Museu art modern de BCN
1.6.Ressenya breu:
1.6.1.Tècnica: oli
1.6.2.Suport: tela
1.6.3.Contingut: paisatge
1.6.4.Figurativa o abstracta : figurativa
1.6.5.Mesures:1.25 x 1.51
1.7.Estat de conservació: bo
2. COMENTARI FORMAL
2.1. Es important el dibuix? La línia es important, l’autor posa un marcat en les formes dels cossos tot i que l’ha interessat dibuixar el paisatge.
Rectes i corbes
2.2. Composició:
simètrica
tancada(tots els elements s'adrecen al centre teòric)
unitària (tots el elements s' interaccionen i esdevenen necessaris per a la estructura general de l'obra).
línies principals de l'obra: inclinades i corbes
volum: impressió de tridimensionalitat
2.3. Perspectiva:
2.4. Color: es percep en relació amb els altres.
Colors càlids: verds
Colors freds: blaus grisos
Ocres i marrons
2.5. Llum: real solar
cal esmentar les tonalitats blanques i negres.
2.6. Ritme: repòs dinàmic
2.7. DESCRIPCIÓ DE L'OBRA:
Tres dones en un paisatge mediterrani.
Cara de dones catalanes
2.8.Característiques de l'estil . Influències i relacions.
Art fonamentat en l’art clàssic que presenta un nu clàssic,equilibrat, respectant les proporcions.
El paisatge té tendència a la geometrització i l’interelació de les dones i el paisatge mediterrani
3. COMENTARI DEL CONTINGUT:
3.1.Contingut i significació:Expulsió d’Eva del paradís, integració de la dona en la natura relacionant la dona amb la fertilitat de la terra.
3.2.Funció: decorativa, religiosa, mitològica
3.3.Aportacions, innovacions.
Idees de Cèzanne a Catalunya
3.4..Context històric. A Catalunya aquesta època es viu el catalanisme polític, el qual comença a veure certes demandes satisfetes com és la creació de la mancomunitat de Catalunya.
S’intenta decidir quina Catalunya es colia i aquesta discussió va crear un moviment: el noucentisme, dirigit per Eugeni d’Ors . Aquest moviment es va estendre per tots els camps de la cultura amb una mirada cap al classicisme de tradició mediterrània.
En aquest projecte de reivindicació de la cultura clàssica es va iniciar la traducció dels clàssics grecollatins que va indagar la fundació de Bernat Metge.
3.5..Història de l'obra
Forma part d’una sèrie de 60 quadres que la crítica va prendre com a punt de partida d’un art nacional identificat amb l’idea noucentista d’una Catalunya ideal
No hay comentarios:
Publicar un comentario