1.IDENTIFICACIÓ
1.1.Nom de l'obra: Guerrers de Riace
1.2.Autor o escola: desconegut
1.3.Datació: s.V
1.4.Període al qual pertany: Grec clàssic
1.5.Ubicació (original i actual): Costes de Riace (Reggio de Calabria) actualment es troben al Museo Nazionale de Reggio de Calabria
1.6.Ressenya breu:
1.6.1.Tècnica: fosa
1.6.2.Material: bronze
1.6.3.Formes:
volum rodó: exempta, la visió principal es la frontal
1.6.4.Tipologia: dempeus, grup escultòric.
1.6.5.Cromatisme: policroma, postissos
-Coure: llavis, pestanyes i mugrons
- plata: les dents
- pasta de vítria: ulls
-L’iris i la pupila d’àmbar i pasta vítria
1.6.6.Textures: llis i brunyit,
1.6.7.Mesures: 2 m d’alçada i 150kg
1.7.Estat de conservació: Molt bé conservades
2. COMENTARI FORMAL
2.1.Composició:
És una figura proporcionada, hi ha una harmonia i un equilibri en totes les parts del cos. Cal destacar els eixos de simetria del cos humà exceptuant la posició dels braços.
Trobem el cos en contrapposto, es a dir, si tracem una línia des de el nas fins el melic i d’espatlla a espatlla no queda una línia perpendicular. El cap el té girat lleument i té una lleugera inclinació com si hagués estat copsat en el moment d’iniciar la marxa.
Llum->les diferents formes del cos i el material, en aquest cas el bronze proporcionen un joc de llums i ombres.
2.2.Ritme: moviment: contrapposto,
2.4.Volum: tancat
2.5.Temps: voluntat d'eternitat.
2.7. Característiques de l'estil, influències i relacions.
Recerca de la bella en el cos humà, contrapposto, té una certa rigidesa.
Està influenciat per l’època arcaica, el Kourós, els egipcis.
Influenciarà a l’època clàssica, grega i en les èpoques posteriors: Renaixament, Neoclàssic i Art contemporani
DESCRIPCIÓ DE L'OBRA
Els Guerrers de Riace, dos dels pocs bronzes grecs que han arribat fins als nostres dies, són la mostra de l'evolució cap a la naturalitat de les formes i de la preocupació per l'anatomia, per explorar les emocions i copsar el moviment. Aquestes dues figures, barbades i totalment nues, s'assemblen força, encara que un és més jove i mostra una certa arrogància i l'altre deixa entreveure una saviesa més gran i el cansament, fruit dels anys. Se suposa que aquestes dues escultures portaven un escut de plata.
COMENTARI DEL CONTINGUT:
3.1.Contingut i significació:
Tema: dos guerrers barbats completament nus i molt semblants entre ells.
Hi ha moltes interpretacions, hi ha gent que considera que son estàtues de l’èpica grega. Segons Antonio Blanco poden ser dos guerrers.
Un es diu Aíax Teleman i l’altre Aíax Oïleu, tots dos son molt ferotges,mal geni, llengua viperina, amb pocs escrúpols; marxen junts, són seguits per 40 naus
3.2.Funció: decorativa
3.4.Aportacions, innovacions.
Es un dels pocs exemples d’escultura original amb fossa de bronze, molt valuosos pel coneixement de la cultura grega.
3.5.Context històric:
Pèricles va afavorir l'accés dels atenencs amb menys recursos a la vida pública, proposant un canvi de lleis i un sou per als servidors de la polis. Pèricles es va proposar fer d'Atenes la ciutat més bella del món. S'hi van construir el Partenó, l'Erectèon i altres grans edificis. També va impulsar lleis que afavorien el comerç marítim, la principal font d'ingressos de la polis. La supremacia creixent d'Atenes va causar el descontentament de les altres ciutats gregues, origen de la Guerra del Peloponès. Guerres mèdiques les quals van enfrontar els grecs amb els perses.
3.6.Història de l'obra comentada.
Aquestes escultures van ser recuperades del mar Jónic a prop de les costes de Riace, el vaixell en el qual viatjaven va naufragar i l’any 1972 van ser trobades.
1.1.Nom de l'obra: Guerrers de Riace
1.2.Autor o escola: desconegut
1.3.Datació: s.V
1.4.Període al qual pertany: Grec clàssic
1.5.Ubicació (original i actual): Costes de Riace (Reggio de Calabria) actualment es troben al Museo Nazionale de Reggio de Calabria
1.6.Ressenya breu:
1.6.1.Tècnica: fosa
1.6.2.Material: bronze
1.6.3.Formes:
volum rodó: exempta, la visió principal es la frontal
1.6.4.Tipologia: dempeus, grup escultòric.
1.6.5.Cromatisme: policroma, postissos
-Coure: llavis, pestanyes i mugrons
- plata: les dents
- pasta de vítria: ulls
-L’iris i la pupila d’àmbar i pasta vítria
1.6.6.Textures: llis i brunyit,
1.6.7.Mesures: 2 m d’alçada i 150kg
1.7.Estat de conservació: Molt bé conservades
2. COMENTARI FORMAL
2.1.Composició:
És una figura proporcionada, hi ha una harmonia i un equilibri en totes les parts del cos. Cal destacar els eixos de simetria del cos humà exceptuant la posició dels braços.
Trobem el cos en contrapposto, es a dir, si tracem una línia des de el nas fins el melic i d’espatlla a espatlla no queda una línia perpendicular. El cap el té girat lleument i té una lleugera inclinació com si hagués estat copsat en el moment d’iniciar la marxa.
Llum->les diferents formes del cos i el material, en aquest cas el bronze proporcionen un joc de llums i ombres.
2.2.Ritme: moviment: contrapposto,
2.4.Volum: tancat
2.5.Temps: voluntat d'eternitat.
2.7. Característiques de l'estil, influències i relacions.
Recerca de la bella en el cos humà, contrapposto, té una certa rigidesa.
Està influenciat per l’època arcaica, el Kourós, els egipcis.
Influenciarà a l’època clàssica, grega i en les èpoques posteriors: Renaixament, Neoclàssic i Art contemporani
DESCRIPCIÓ DE L'OBRA
Els Guerrers de Riace, dos dels pocs bronzes grecs que han arribat fins als nostres dies, són la mostra de l'evolució cap a la naturalitat de les formes i de la preocupació per l'anatomia, per explorar les emocions i copsar el moviment. Aquestes dues figures, barbades i totalment nues, s'assemblen força, encara que un és més jove i mostra una certa arrogància i l'altre deixa entreveure una saviesa més gran i el cansament, fruit dels anys. Se suposa que aquestes dues escultures portaven un escut de plata.
COMENTARI DEL CONTINGUT:
3.1.Contingut i significació:
Tema: dos guerrers barbats completament nus i molt semblants entre ells.
Hi ha moltes interpretacions, hi ha gent que considera que son estàtues de l’èpica grega. Segons Antonio Blanco poden ser dos guerrers.
Un es diu Aíax Teleman i l’altre Aíax Oïleu, tots dos son molt ferotges,mal geni, llengua viperina, amb pocs escrúpols; marxen junts, són seguits per 40 naus
3.2.Funció: decorativa
3.4.Aportacions, innovacions.
Es un dels pocs exemples d’escultura original amb fossa de bronze, molt valuosos pel coneixement de la cultura grega.
3.5.Context històric:
Pèricles va afavorir l'accés dels atenencs amb menys recursos a la vida pública, proposant un canvi de lleis i un sou per als servidors de la polis. Pèricles es va proposar fer d'Atenes la ciutat més bella del món. S'hi van construir el Partenó, l'Erectèon i altres grans edificis. També va impulsar lleis que afavorien el comerç marítim, la principal font d'ingressos de la polis. La supremacia creixent d'Atenes va causar el descontentament de les altres ciutats gregues, origen de la Guerra del Peloponès. Guerres mèdiques les quals van enfrontar els grecs amb els perses.
3.6.Història de l'obra comentada.
Aquestes escultures van ser recuperades del mar Jónic a prop de les costes de Riace, el vaixell en el qual viatjaven va naufragar i l’any 1972 van ser trobades.
No hay comentarios:
Publicar un comentario