1.IDENTIFICACIÓ (Dades generals de l'obra)
1.1. Nom de l'obra: Maison Carée
1.2 .Autor o escola: desconegut
1.3 .Dates de construcció: 16 a.C.
1.4. Tipus d'edifici: religiós
1.1. Nom de l'obra: Maison Carée
1.2 .Autor o escola: desconegut
1.3 .Dates de construcció: 16 a.C.
1.4. Tipus d'edifici: religiós
1.5. Període al qual pertany: roma imperial
1.6. Emplaçament: Nîmes (França)
1.7. Ressenya breu:
1.7.1. Materials utilitzats: pedra calcària blanca
1.7.2. Sistema constructiu: arquitravat
1.6. Emplaçament: Nîmes (França)
1.7. Ressenya breu:
1.7.1. Materials utilitzats: pedra calcària blanca
1.7.2. Sistema constructiu: arquitravat
1.7.3. Mesures: 14m (ample) x 28m (llarg).
2. ANÀLISI FORMAL:
2.1.Elements de suport: el podi soporta els murs i les columnes, les columnes soporten l'entaulament. La columna té una base rectangular, fust acanalat i capitell corinti.
2.2.Elements suportats: la coberta interior de construcció arquitravada i la coberta exterior en la qual hi trobem un arquitrau a tres bandes, un fris on no podem observar cap relleu, cornisa i frontó.
2.3.Espai exterior: dimensions monumentals. Línies dominants horitzontals però, les línies verticals de les columnes també són importants. Fraçana --> alt podi que separa l'edifici del carrer (les cerimònies es feien al carrer). Elements decoratius --> columnes i enteulament, la construcció de la paret (opus quadratum). Relació amb l'entorn --> estava en mig del fòrum de la ciutat de Nîmes.
2.4.Espai interior: És un temple hexàstil (6 columnes a la façana), planta rectangular amb una longitud que fa el doble que l'amplada, un profund pòrtic a l'entrada i hi podem observar tres columnes exemptas (pots donar la volta), la planta esta dividida en una cel·la, una estança principal on es guardava l'estàtua del déu i a més a més un pòrtic. L'única il·luminació era a través de la porta principal. Elements decoratius --> tipus còrintic i cassetons.
2.5. Estil: romà imperial en el qual la part frontal esta clarament diferenciada de les laterals i posteriors. Hi ha una gran puresa de línies, una harmonia a les proporcions, interés per la simetria. El podi está influit per l'arquitectura grega i pels etruscs, i per l'època Hel·lenística. Influira en el Renaixament, l'art Neoclàssic (Noucentisme) i l'art Postmodern.
2.1.Elements de suport: el podi soporta els murs i les columnes, les columnes soporten l'entaulament. La columna té una base rectangular, fust acanalat i capitell corinti.
2.2.Elements suportats: la coberta interior de construcció arquitravada i la coberta exterior en la qual hi trobem un arquitrau a tres bandes, un fris on no podem observar cap relleu, cornisa i frontó.
2.3.Espai exterior: dimensions monumentals. Línies dominants horitzontals però, les línies verticals de les columnes també són importants. Fraçana --> alt podi que separa l'edifici del carrer (les cerimònies es feien al carrer). Elements decoratius --> columnes i enteulament, la construcció de la paret (opus quadratum). Relació amb l'entorn --> estava en mig del fòrum de la ciutat de Nîmes.
2.4.Espai interior: És un temple hexàstil (6 columnes a la façana), planta rectangular amb una longitud que fa el doble que l'amplada, un profund pòrtic a l'entrada i hi podem observar tres columnes exemptas (pots donar la volta), la planta esta dividida en una cel·la, una estança principal on es guardava l'estàtua del déu i a més a més un pòrtic. L'única il·luminació era a través de la porta principal. Elements decoratius --> tipus còrintic i cassetons.
2.5. Estil: romà imperial en el qual la part frontal esta clarament diferenciada de les laterals i posteriors. Hi ha una gran puresa de línies, una harmonia a les proporcions, interés per la simetria. El podi está influit per l'arquitectura grega i pels etruscs, i per l'època Hel·lenística. Influira en el Renaixament, l'art Neoclàssic (Noucentisme) i l'art Postmodern.
3. CONTINGUT I SIGNIFICACIÓ DE L'EDIFICI:
3.1. Funció de l'edifici: religiós, político-administratiu. Vol reflectir la grandesa de l'imperi Romà i del seu emperador August.
3.2. Elements simbòlics de l'edifici: dedicat a les divinitats i als emperadors divinitzats.
3.3. Encàrrec i recepció: el va fer construir l'emperador Agripa.
3.4. Context històric i relació amb la cultura de l'època: Agripa era governador de la Gàl·lia i el 19 a.C. va acabar amb les revoltes. Va ser un personatge molt influent en l'emperador August. Aquesta època s'anomena el segle d'August. Aquest va acumular 4 poders (executiu, legislatiu, judicial i religiós). Durant la seva època va ser una etapa de pau interna. Època de la romanització. PAX AUGUSTA.
3.5. Història de l’edifici: és un exemple de la gran quantitat de temples que els romans van construir arreu dels territoris conquerits.
3.1. Funció de l'edifici: religiós, político-administratiu. Vol reflectir la grandesa de l'imperi Romà i del seu emperador August.
3.2. Elements simbòlics de l'edifici: dedicat a les divinitats i als emperadors divinitzats.
3.3. Encàrrec i recepció: el va fer construir l'emperador Agripa.
3.4. Context històric i relació amb la cultura de l'època: Agripa era governador de la Gàl·lia i el 19 a.C. va acabar amb les revoltes. Va ser un personatge molt influent en l'emperador August. Aquesta època s'anomena el segle d'August. Aquest va acumular 4 poders (executiu, legislatiu, judicial i religiós). Durant la seva època va ser una etapa de pau interna. Època de la romanització. PAX AUGUSTA.
3.5. Història de l’edifici: és un exemple de la gran quantitat de temples que els romans van construir arreu dels territoris conquerits.
No hay comentarios:
Publicar un comentario